راهنمای بیمار در بیمارستان 22بهمن

◊   بیمارستان روانپزشکی  60 تختخوابی 22بهمن در سال 1386 مورد بهره برداری قرار گرفت. این بیمارستان دارای بخش های اورژانس، مردانو زنان  ،    می باشد.
    ◊    درتمامی فضای بیمارستان استعمال دخانیات ممنوع می باشدبه جز اتاق سیگار .

  ملاقات روزهای  یکشنبه –سه شنبه – پنجشنبه و جمعه  از ساعت 15 لغایت 16  میباشد.

◊ جهت ارائه بهتر خدمات لطفا به نکات زیر توجه فرمایید :

1-بیمارستان در تمام مدت شبانه روز آماده پذیرش بیماران می باشد .

2-بعد از بستری شدن بیمار در اورژانس تا ویزیت متخصص ممکن است مدتی طول بکشد ، لطفا صبور باشید و با پرسنل اورژانس همکاری نمایید.

3_احترام به شخصیت افراد از ضروریات بدیهی است که رعایت آن الزامی است . عدم رعایت این مقوله گذشته از عواقب نا گوار و مجازاتهای قانونی باعث اختلال در روند درمان بیماران می گردد.

4- محتوی پرونده پزشکی ، نتایج معاینات ، و مشاوره های بیمارشما بصورت محرمانه در بیمارستان نگه داری  می شود و تنها خود بیمار ، قیم بیمار ، گروه درمانی و مراجع قانونی در صورت نیاز اجازه دسترسی به اطلاعات پرونده را دارند.

5- -بیمارستان شرایطی را فراهم نموده است تا حتی الامکان و در شرایط غیر اورژانس ارائه خدمات درمانی به بیمار شما توسط پرسنل همگن انجام شود.

6-دریافت هر گونه وجه نقد بطور مستقیم و خارج از فرایند صندوق و بدون ارائه قبض جهت خدمات درمانی ممنوع است .در صورت مشاهده مراتب را به مسئولین بیمارستان اعلام فرمایید.

7-در ازای کلیه پرداخت ها قبض دریافت نمایید و قبوض دریافتی را تا ترخیص نهایی نزد خود نگه دارید.

   
 مقررات داخلی بیمارستان
1- هنگام بستری ،علاوه بر برگ دستور بستری که  توسط  پزشک صادر شده است ،جهت جلوگیری از اشتباهات احتمالی ،مدارک شناسایی بیمار توسط مسئول پذیرش رویت می شود.
2- به هنگام تشکیل پرونده حتما از درج صحیح مشخصات فردی بیمار خود در پرونده اطمینان حاصل نموده و در صورت دادن اشتباه در اولین فرصت مسئولین بخش را مطلع نمایید.

3- لطفا در اولین فرصت با منشی بخش جهت تکمیل مدارک بیمه ای خود هماهنگی لازم را انجام دهید.

4- ترخیص بیمار فقط با تایید پزشک معالج امکان پذیر است که پس از ترخیص از سیستم رایانه بخش،شما می توانید به واحد ترخیص مراجعه نموده و نسبت به تسویه حساب اقدام فرمایید.

5- خروج بیمار از بخش
منوط به ارائه برگ تسویه حساب به سرپرستار بخش می باشد.

6- دفترچه  بیمه بیمارتان را در بدو پذیرش ارائه نمایید ،تا به موقع مورد تایید کارشناس بیمه قرار گیرد (هزینه بیمار ،بدون تایید دفترچه بیمه به طور آزاد محاسبه می گردد.

7- ارائه فتوکپی از صفحه اول دفترچه  بیمه در بدو پذیرش الزامی است.

8- در صورتی که بیمارتان تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نیست جهت دریافت بیمه خدمات درمانی ایرانیان (با اصل شناسنامه و کارت ملی ) به نمایندگی های اداره بیمه خدمات درمانی مراجعه و دفترچه  بیمه ایرانیان دریافت نمایید.(جهت استفاده از مزایای دفترچه مذکور جهت اعمال جراحی یا هر نوع  خدمات دیگر می بایستی قبل از انجام آن باشد.در صورت عدم اقدام به موقع امکان استفاده از مزایای بیمه مقدور نیست.)

9- برقراری هر گونه ارتباط  مالی خارج از صورتحساب رسمی  بیمارستان بین پزشکان و کارکنان از یک طرف و بیمار و اطرافیان وی از طرف دیگر ممنوع بوده و در صورت کشف علاوه بر اعمال جریمه موضوع به مقامات قضایی منعکس خواهد گردید.

10- در صورتی که تحت پوشش بیمه تکمیلی می باشید ارائه معرفی نامه از بیمه مربوطه به بیمارستان الزامی می باشد.

11- مدارک مربوط  به بیماران شرکت های بیمه گر که با بیمارستان قرارداد  دارند  مستقیما از طرف بیمارستان به شرکت های  بیمه مربوطه ارسال می گردد و بیماران بدون پوشش بیمه در صورت تمایل به اخذ اسناد مالی پرونده ،می توانند به قسمت اسناد پزشکی بیمارستان مراجعه نمایند.تصویر مدارک طبی ،پس از دستور کتبی پزشک معالج ،توسط واحد مدارک پزشکی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

12- استعمال دخانیات در تمام فضای داخلی بیمارستان ممنوع است به جز اتاق سیگار مخصوص بیماران

13- ورود و خروج هر نوع لوازم و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی با اطلاع انتظامات صورت می پذیرد.

14- رعایت تمام قوانین و مقررات داخلی بیمارستان و عرف ارتباطات اجتماعی کشور در داخل بیمارستان الزامی است.

15- در صورت تمایل به آوردن غذا برای بیماران از خارج بیمارستان ،حتما سرپرستار بخش را در جریان بگذارید.(از دادن غذا به بیماران بدون هماهنگی با پرستاران بخش اکیدا خودداری فرمایید.

16- در صورت نیاز به وجود همراه ،تنها همراه همجنس مجاز به حضور در اتاق بیمار ،با رعایت سایر ضوابط می باشد.

17- در صورت درخواست تماس بین شهری ،لطفا از تلفن رایگان که در محوطه بیمارستان استفاده نمائید.

18- اشیاء قیمتی و گرانبهای خود را حتما در هنگام بستری به بستگان خود تحویل داده و از نگه داشتن آنها همراه خود ، اکیدا خودداری فرمایید.

19- بیمار باید در دوران بستری از لباس مخصوص بیمارستان استفاده نموده و از پوشیدن البسه شخصی خودداری نماید.

20- در صورت نیاز به تعویض لباس و ملحفه با خدمات بخش هماهنگی فرمایید.

21- در صورت داشتن بیماری خاص یا حساسیت خاص دارویی یا غذایی ،حتما به پرستار بخش اطلاع دهید.

22- از آنجایی که حضور همراه و شلوغ بودن اتاق بیمار در پاره ای موارد در روند درمان خلل ایجاد می کند ،بیمار با هماهنگی سرپرستار بخش و در صورت نیاز می تواند یک نفر همراه داشته باشد.

23- ملاقات در بخش های ویژه به صورت محدود امکان پذیر می باشد.در این رابطه هماهنگی با مسئول شیفت الزامی است. در غیر این صورت پس از بستری شدن بیمارتان در بخش های ویژه با ارائه شماره تلفن خود و یا تماس با بخش ، محوطه بیمارستان را ترک نمایید.در صورت نیاز به حضور شما ،از طریق تلفن با شما تماس گرفته خواهد شد.

24- در صورت داشتن هرگونه شکایت ضمن مطالعه فرایند رسیدگی به شکایات در مرکز به مسئول مربوطه مراجعه فرمایید،ضمنا واحد رسیدگی به شکایات مرکز واقع در دفتر پرستاری آماده شنیدن نظرات ،پیشنهادات و انتقادات شما می باشد.
25- وسیله نقلیه خود را پس از انتقال بیمارتان ،به دور از درب اصلی  بیمارستان هدایت کنید.

26- افراد سودجو همیشه در کمین هستند بنابراین از دادن هرگونه وجه نقد به افراد خودداری کنید و مراقب کیف ،تلفن همراه و وسایل شخصی خود باشید و در صورت برخورد با افراد مشکوک به انتظامات بیمارستان اطلاع دهید و یا با شماره تلفن 253یا 255  تماس حاصل فرمایید.

27- لطفا سکوت را رعایت فرمایید و به خاطر داشته باشید که با همکاری و بردباری و ایجاد نظم و آرامش ، رسیدگی به امور شما سریعتر مقدور می شود.

28- منشور حقوقی بیمار ،در تمامی  بخش های مرکز موجود می باشد لطفا آن را مطالعه فرمایید و با حقوق خود آشنا شوید.

29- در بیمارستان کیوسک تلفن درون شهری به صورت کارتی جهت راحتی شما تهیه شده است سعی کنید از مکان آن ها مطلع شوید.

30- از آوردن انواع وسایل تیز و برنده ،ظرف شیشه ای شکننده و هر نوع وسیله خطرناک در ساعات ملاقات برای بیماران خودداری نمایید.

31- در حفظ و نگهداری اموال بیمارستان و رعایت نظافت و پاکیزگی با کارکنان بیمارستان  همکاری نمایید.

32- پس از ترخیص کلیه لوازم و عکس های رادیولو‍ژی و ... بیمار را تحویل بگیرید.

33- فیلمبرداری در بخش های روانپزشکی و محوطه بیمارستان مطلقا ممنوع است.

34- مدیریت بیمارستان آماده دریافت هرگونه انتقاد یا پیشنهاد شما می باشد ، انتقاد یا پیشنهاد خود را به صندوق پیشنهادات سپرده و مطمئن باشید در طول  هفته برای اداره مطلوب تر بیمارستان به نامه های شما رسیدگی  خواهد شد.


 

راهنمای شناسایی ردهای مختلف شغلی از روی پوشش کارکنان بیمارستان

·         مدیر پرستاری: روپوش و شلوار سورمه ای – مقنعه سورمه ای

·         سرپرستار و سوپروایزر: روپوش و شلوار سورمه ای

·         پرستار: روپوش سفید – مقنعه – شلوار سورمه ای

·         بهیار خانم: روپوش وشلوار سفید – مقنعه سفید

·         بهیار آقا: روپوش و شلوار سفید

·         خدمات خانم: روپوش و مقنعه مشکی

·         خدمات آقا: پیراهن و شلوار کرم

·         پرسنل انتظامات: پیراهن آبی – شلوار سورمه ای

فايلها
فرآيند_پذيرش__با_دستور_بستري_از.pdf 281.025 KB
فرآيند_پذيرش__بدون_دستور_بستري_.pdf 293.217 KB
Copy_of_راهنماي_نوبت_دهي.pdf 60.151 KB
فرآيند_پاسخ_به_نامه_ها__.pdf 137.394 KB
1